مرگ کتاب های نصرالله کسرائیان

فروشگاه « کتاب ویستا » (در سعادت‌آباد تهران) متعلق به « نصرالله کسرائیان » به علت ورشکستگی مالی، تعطیل شد . آن هم در شهری که در یکی از خیابان‌هایش ( جردن ) یک ساعت مچی مردانه، « یک میلیارد و دویست میلیون تومان » به فروش می‌رسد. چگونه یک ملت می‌تواند این چنین اندوه‌بار، علیه خودش انقلاب کند؟

تعطیلی « کتاب ویستا » را « نصرالله کسرائیان » چنین اعلام کرده است: بدین وسیله به اطلاع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرات دارایی، سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری، ادارات برق، گاز، تلفن، اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان، هم‌محله‌ای‌ها و رسانه‌های مجازی می‌رساند که « کتاب ویستا » واقع در سعادت‌آباد، از پانزدهم آذرماه ۱۳۹۵ تعطیل شده است. نه از آن‌ها که نیامدند گله داریم، نه از آن‌ها که کتاب نمی‌خوانند، از آن‌ها هم که آمدند یا به اشکال مختلف کمک‌مان کردند، سپاس‌گزاریم. چند سال سوبسید دادیم و تلاش کردیم سرپا نگاهش داریم ، نشد .تصمیم برای تعطیل کردنش تصمیمی دشوار بود ، به ویژه برای همسرم که تا آخرین لحظه برای بازنگاه‌داشتن‌اش اصرار داشت. دیری نخواهد گذشت که همه کتابفروشی ها بجز آنهایی که کتاب، کاغذ و محصولات فرهنگی از ارگان ها ، ادارات و دولت دریافت میکنند به همین روز خواهند افتاد و مجبور به ترک کار و کسب شان خواهند شد. من نمیگویم به خاطر کتاب فروش بلکه به خاطر آینده فرزندانتان کتاب بخرید تا در آینده فرزندان بی سواد و دولتمردان نادان نداشته باشیم.

چقدر یه نوشته میتونه برای من دردناک باشه؟ مرگ کتاب به معنای مرگ آخرین نسل بشر. بعد خوندن این نوشته و دیدن تابلوی " برای همیشه بسته شد " روی در ورودی کتاب فروشی ویستا احساس ناخوشایندی بهم دست داد. حس کردم چند سانت بیشتر توی جهل فرو رفتیم. من خودم همیشه کتاب هایی رو که اینطرف و اونطرف میبینم میرم و میگردم دنبالش و هیچوقت از هیچ نسخه ایی به جز نسخه کاغذیش استفاده نمیکنم. حس من به نگاه کردن و لمس کردن کاغذ کتاب بی نظیره. به قول هانریش بل کتاب خوندن برای من بوی ناب توت فرنگی های باغ خانوم روزولت رو داره.
کمی بیشتر مطالعه کنیم..

تا الان [ ۴ ] نفر برای این نوشته من اظهار نظر کردن ..

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

۱۶ تیر ۰۱ ، ۰۸:۲۱

ای کاش می‌نوشت: "تا اطلاع بعدی بسته شد"

مسعود کوثری
۲۱ تیر ۰۱ ، ۱۳:۴۰
متاسفانه کتاب های الکترونیک جای همه چیز رو گرفته ..
۲۰ تیر ۰۱ ، ۰۰:۲۶

بدون شک با کتاب خوندن زندگی های زیادی رو تجربه می کنیم.

به شدت متاثر شدم. کاش روزی بیاد که ریشه کن شده باشند کسانی که به جای فهم، جهل منتشر میکنند

 

مسعود کوثری
۲۱ تیر ۰۱ ، ۱۳:۴۰
البته جلوی تکنولوژی و کتاب های الکترونیک رو هم نمیشه گرفت ..
۲۱ تیر ۰۱ ، ۲۰:۱۳

واسه همینه با نسخه های الکترونیکی مخالفم...

ولی خدایی کتاب، بوش، اصن لذت هایلایت کشیدن، اینارو نمیشه با نسخه صوتی با الکترونیکی قیاس کرد.

مسعود کوثری
۲۲ تیر ۰۱ ، ۱۰:۰۴
دقیقا!
ولی با تکنولوژی نمیشه مبارزه کرد
۰۶ مرداد ۰۱ ، ۰۰:۵۹

اینکه "حس من به نگاه کردن و لمس کردن کاغذ کتاب بی نظیره" برای من همینطوره، حسی که به ورق کتاب موقع خوندن به آدم دست می‌ده متفاوته! کله‌گرم‌کنه. کتاب الکترونیکی هم خوندم ولی با دونستن این که هیچ لذتی نمی‌برم و همه اش دارم یه سری کلمه یا در نهایتش اطلاعات رو میریزم توی مخم.

مسعود کوثری
۰۶ مرداد ۰۱ ، ۱۲:۵۸
دقیقا ولی یه وقتایی نمیشه با تکنولوژی جنگید ..