امان از انسان مذهبی از نوع جاهل !

تیتر پست رو خوندید امیدوارم براتون بد برداشت نشده باشه! منظور من این نبود که آدمهای مذهبی جاهلن! نوشتم امان از آدم مذهبی که جاهل باشه.
بریم یکم سیاسی حرف بزنیم؟من نه با محرم و نه با دین اسلام و نه با هیچ اعتقادای مخالفتی ندارم و تنها مخالفت من با تفکر نکردن و پذیرش اون اعتقاد بدون فکره! اعتقاد مسلمونا بر اینه که امام حسین با هفتادو دو نفر از یارانش جلوی سپاه ده هزار نفری یزید وایساد و با اینکه میدونست از این داستان و مهلکه زنده بیرون نخواهد آمد ایستاد و جنگید و شهید شد و حتی گفت هر کی نمیخواد میتونه بره و این ایستادگی برای کسی اجباری نیست! خوب این اتفاق برای این افتاد که من و شما درس بگیریم و در برابر ظلم سکوت نکنیم هر چند تعدادمون کم باشه و همیشه ظالم زورش و تعدادش بیشتره ..
حکومت امروز ما منظورمه که موافقانش رو با پول و امکانات خریده و ظلم رو در قالب‌های مختلف داره به خورد مل میده برای منافع خودش و برداشتی که مردم ما از محرم و حادثه عاشرا دارن چیه؟ پول بدیم یکی برامون از مظلومیت حسین بگه و ما هم براش گریه کنیم و خوشحال باشیم که داریم ثواب میکنیم و از گناهانمون پاک میشیم! مثل اینکه من برم جونمو فدا کنم برای وطنم تا شماها از من درس بگیرید که جلوی دشمن وایسید، بعد شماها به جای ادامه دادن راه من هر سال بشینید سر قبر من و یکی بیاد براتون سوزناک روضه بخونه و گریه کنید و هر چی پول دارید خرج این کنید که ببینید ما چقدر دوستش داریم! بابا من رفتم کشته و شهید شدم که شما نترسید و پشت من بیاید، بعد نه تنها نیومدید، بلکه نشستید دلسوزی هم واسه من می‌کنید؟
پس شما یا نفهمید یا از نفهم بودنتون سود میبرید که حدس من گزینه دوم هست! چند سال پیش به دعوت یه دوستی تو یه هیئتی رفتم که مراسم لطمه زنی داشتن! یعنی به خودشون آسیب جسمی میزدن و سر و صورتشون رو خونی می‌کردن! ده دقیقه بیشتر نتونستم اون تعداد احمق رو یکجا تحمل کنم! احساس نمی‌کنید از بالا به همین چیزها مشغولتون کردن تا سرتون گرم باشه و تو عمق داستان عاشورا و قیام امام حسین نرید چون اگر برید اولین کاری که میکنید همین حکومت رو از بین خواهید برد و این اصلا به نفشون نیست!
پیامبر میگه هفتاد سال تفکر، بهتر از هفتاد سال عبادت و هیچ چیز مثل آگاهی انسان رو نجات نمی‌ده! پس دست میذارن روی آگاهی منو تو و مدام مردم رو دو دسته میکنن و در مقابل هم قرار میدن! قشر مذهبی و موافق و قشر غیرمذهبی و مخالف و حد وسط هم نداریم! یا با مایی و همه چیز داری و شریکی یا روبه‌روی مایی و مخالف و معاند و مشرکی!
تو این سی و چند سال زندگیم یادم نمیاد ثانیه‌ایی برای مظلومیت امام حسین گریه کرده باشم! همیشه به حال خودم گریه کردم که اینقدر منفعلم و با مردمی دارم زندگی میکنم که حسین رو الگوی خودشون دارن و از ظلمی که بهشون روا میشه لذت میبرن! تازه بنده خدا امام حسینم نشسته اون بالا میگه من رفتم شهید شدم چیو به اینا یاد بدن، این دیوونه هام هنوز تو سر و کله هم میزنن واسه قیمه و قرمه نذری که بخورن تا شفا بگیرن!
یه سالی تو یه هیئت مذهبی بودم مداحه میگفت کاش من خاک روی لباس امام حسین بودم و امیدوارم به گوش امام نرسه وگرنه پشیمون میشه از سرمایه گذاری رو ماها!
و نکته آخر!
اینقدر نگید کاش زمان امام حسین بودیم تو سپاهش میجنگیدیم! شما اولا اون زمان هم بودید با پول خریداری شده بودین همینطور که الان خریدنتون و مورد دوم اینکه قطعا نمیرفتید برای کسی بجنگید که شمارو دعوت میکنه به پرستیدن خدایی که نه میشه دید، نه میشه لمس کرد، نه میشه باهاش حرف زد و نه باهامون حرف میزنه! الان من و شما خدارو باور داریم چون هوشمون اندازه انسان دوهزار سال پیش نیست ولی اگر اون موقع بودیم امام حسین رو به عنوان یه آدمی که داره کفر میگه و همه رو دعوت به پرستش چیزی که نمیبینیمش میکنه قطعا خودمون میکشتیمش!
پس برنامه همین بوده تا به همین چیزها سرگرم باشید!
دقت کنید! اونی که وانت داره پول نمیگیره بار جا به جا میکنه واسه هیئت امام حسین، اونی که آشپزه پول نمیگیره واسه درست کردن نذری امام حسین، اون که طبل بلده بزنه پول نمیگیره واسه ده شب طبل زدنش و فقط اون آخوند و مداح هستن که واسه روضه خوندن و به گریه انداختن منو شما پول میگیرن! شما همینو بگیر برو دو روز بهش فکر کن! هنوزم یه جای کار واست نمی‌لنگه؟
راستی! 11 ماه سال زدی بردی، خیانت کردی، کلاه گذاشتی، حق مردمو خوردی یه آبم روش، گناه کردی، فساد کردی، با دوتا چایی دست مردم دادن پاک نمیشی خیالت راحت! طلم باید رد مظالم بشه با هیچی دیگه هم پاک نمیشه! رفیق داشتم تو زمستون 10 روز ایستگاه صلواتی داشت 24 سات چایی میداد، عرق میخورد گرمش بشه میگفت نخورم نمیتونم تو این سرما دووم بیارم!
التماس دعا (تفکر) رفقا ..

تا الان [ ۸ ] نفر برای این نوشته من اظهار نظر کردن ..

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

۰۵ مرداد ۰۲ ، ۱۷:۱۲

حق خالص بود مسعود جان، واقعا زبانم قاصره در برابر این پست بس که کامل بود فقط یه نیم‌خطی از پست وبلاگ خودم رو با اجازت جسارت می‌کنم و به این متن اضافه می‌کنم:

عملهٔ ظلم از خود ظالم گناهکارترن...

مسعود کوثری
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۱
قربونت برم مهدیار عزیزم ..
۰۵ مرداد ۰۲ ، ۲۰:۵۲

ممکنه هرکسی اعتقاداتی  داشته  باشه!  .چی بگم  اره  اکثرا  تو مراسم   یاد مظلومیت های خودش  ودل شکستیاش مبفته وگریه میکنه .

مسعود کوثری
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۱
این هم تحلیل قشنگی بود و کل منظور من هم گریه به حال خودمون بود ..
۰۶ مرداد ۰۲ ، ۱۸:۵۰

کاملا بهات موافقم اما امان از اونی که یا نمیفهمه یا خودشو زده به نفهمی!

این قشر خاکستری هر بلایی بگی میتونن سرمون بیارن و روزی که این مملکت از افراد عاری بشه عید منه!

مسعود کوثری
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۰
کاملا موافقم فاطمه ..
۰۶ مرداد ۰۲ ، ۲۰:۰۰

حالا یه کوچولو، فقط یه کوچولو احتمال بده بعضی از این کسایی که داری نقدشون میکنی هم با تفکر این کار ها رو انجام میدن

تفکر درست مستلزم داشتن اطلاعات کامله
شاید اگه اطلاعات دینی تون رو کمی بیشتر کنید تحلیل هاتون تغییر کنه
بااحترام

مسعود کوثری
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۱
تفکر صحیح بالاتر از تفکر بی منطقه !
۰۶ مرداد ۰۲ ، ۲۰:۰۰

یکی از بهترین پست هایی بود که تا الان خونده بودم از آگاهی نوشته بودی کاری که من از وبلاگ پسر زمستان انجام میدادم و متهم به وطن فروشی شدم :)))

خیلی قشنگ نوشته بودی و در یک کلام حق مطلب ادا شد ولی مسعود بعضیا سرشون مثل کبک تو برفه :))))

مسعود کوثری
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۰
دقیقا امیرحسین
۰۷ مرداد ۰۲ ، ۱۳:۵۳

کلام حق به دل میشینه

مسعود کوثری
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۱
لطف شماست ..
۰۷ مرداد ۰۲ ، ۱۶:۰۱

حرفای شما منطقیه .ولی عزاداری برا امام حسین  جهانیه  .نه فقط توی ایران  .بنظرم نباید به اعتقادات هم کاری داشته باشیم 

مسعود کوثری
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۱۰
بنده به اعتقادات کسی کاری نداشتم گفتم فقط قبل از هر برخورد احساسی کمی فکر کنیم ..
۰۹ مرداد ۰۲ ، ۲۱:۳۱

فقط اون دوستتون که عرق می خورد :)).. 

مسعود کوثری
۱۰ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۵۴
عالی بود ..